Kobieta idealna

W XXI wieku wygląd zewnętrzny stał się jednym z głównych czynników wpływających na poczucie własnej wartości kobiety. Jest ona oceniana przez otoczenie poprzez pryzmat tak zwanych warunków zewnętrznych.

Biorą w tym żywy udział media, kreując wizerunek młodej, szczupłej kobiety, z twarzą bez zmarszczek, silikonowym biustem, bujnymi włosami i nienagannym makijażem. Czasopisma kobiece wypełnione są poradami jak dbać o swój wygląd.
Kobiety zaczynają poświęcać coraz więcej czasu i energii, żeby sprostać wymaganiom współczesnego mitu piękności. Mit ten stał się dla nich rodzajem więzienia, bo otoczenie Wmawia im, że ich tożsamość opiera się głównie na atrakcyjnej powierzchowności.

Żmudne prace domowe wykonywane przez kobiety sto lat temu zostały zastąpione niekończącymi się czynnościami związanymi z upiększaniem ciała.
ID-100156395Na bazie kompleksów kobiet, umiejętnie podtrzymywanych przez media, rozwinął się na całym świecie potężny przemysł kosmetyczny, dietetyczny, fitness, spa. Niemniej dobrze ma się medycyna estetyczna i chirurgia plastyczna. Epidemia dbania o ciało jak pożar ogarnia prawie cały świat.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s