Zdrowa uroda

Co jeść, żeby ładnie wyglądać

Posted on: 01/01/2012

W pielęgnowaniu urody prawidłowe odżywianie odgrywa  większą rolę niż  zabiegi kosmetyczne. Najlepsze zabiegi nie dadzą efektu u kobiet palących papierosy i źle odżywiających się. Żeby przez długie lata zachować  dobrą figurę, mieć ładną cerę, zdrowe włosy oraz paznokcie, należy zadbać o to, by codzienne posiłki zawierały  składniki zapobiegające zaburzeniom funkcjonalnym.

Dieta przeciwdziałająca procesom starzenia powinna zawierać nienasycone kwasy tłuszczowe Omega 3 i Omega 6, beta karoten, witaminę  C i E, flawonoidy, oraz polifenole.

Polifenole to jedne z najważniejszych przeciwutleniaczy. Dieta bogata w polifenole zapobiega nowotworom i chorobom układu sercowo-naczyniowego. Polifenole są bardzo rozpowszechnione w świecie roślinnym. Występują w owocach, warzywach, napojach pochodzenia roślinnego, przyprawach i lekach roślinnych. Bogatym źródłem polifenoli są takie owoce jak: aronia, jagody, winogrona oraz warzywa, zwłaszcza kapusta i czosnek. Dużo polifenoli zawierają nasiona zbóż, orzechy i rośliny strączkowe. Wśród napojów znaczną zawartością wyróżniają się: zielona herbata, czerwone wino, kawa, kakao.

Przestrzeganie kilku podstawowych zaleceń jest szczególnie ważne dla osób z problemami dotyczącymi skóry, włosów i paznokci.

Żeby mieć ładną skórę należy ograniczyć  drastycznie spożywanie wysoko przetworzonej żywności: wędlin, zup w proszku, chipsów, batonów itd.

Dobrze jest  natomiast zwiększyć spożycie świeżych owoców, warzyw, orzechów, ziaren, wody mineralnej, zielonej herbaty i ryb.

Codzienna dieta powinna być bogata w błonnik szczególnie przy skłonności do zaparć, kiedy zalegające masy pokarmowe zatruwają organizm i sprawiają, że mamy problemy z cerą. W krajach wysoko rozwiniętych drastycznie spada spożycie błonnika. Zjawisko to może być częściowo odpowiedzialne za wzrost liczby osób otyłych i cierpiących na chroniczne zaparcia.

Dobrym źródłem błonnika jest siemię lniane, które dodatkowo zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe. Powinno się spożywać codziennie 1 łyżkę mielonego siemienia lnianego. Wpływa ono również korzystnie na wygląd włosów.

Kefir neutralizuje bakterie gnilne w przewodzie pokarmowym, odtruwa organizm, redukuje wzdęcia i sprawia, że mamy ładniejszą cerę.

Cennym dodatkiem dietetycznym są zioła, które zawierają wiele witamin, mikroelementów i olejków eterycznych, np. herbatka ze skrzypu polnego jest bogata w krzem i działa wzmacniająco na włosy i paznokcie. Suszone liście pokrzywy są źródłem łatwo przyswajalnego żelaza, którego niedobór jest jedną z przyczyn wypadania włosów.

Pestki z dyni natomiast są bogatym źródłem cynku, który poprawia procesy gojenia w skórze i również działa wzmacniająco na włosy.

Ważnym uzupełnieniem diety jesienno-zimowej powinien być tran.

Mimo, że nieładnie pachnie zawiera dobrze przyswajalną witaminę D3 oraz A i E a ponadto nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3. Tran zwiększa odporność na przeziębienia i grypę. Jest nieocenionym źródłem witaminy D3, na brak której cierpimy zimą, ponieważ tworzy się ona w skórze pod wpływem słońca. Witamina ta jest potrzebna zarówno dzieciom jak i dorosłym. U dzieci w okresie wzrostu wpływa na lepsze przyswajanie wapnia w układzie kostnym. U dorosłych, szczególnie u kobiet w okresie menopauzy zapobiega odwapnieniu kości czyli osteoporozie.

Witamina A natomiast potrzebna jest przede wszystkim dla dobrego funkcjonowania oczu i skóry. Jej niedobór powoduje tak zwaną kurzą ślepotę czyli zaburzenia widzenia o zmierzchu.

Witamina E jest silnym przeciwutleniaczem, neutralizuje wolne rodniki, które bez przerwy tworzą się w naszym organizmie.

Tran powinno się pić od listopada do marca w dawce 5ml / 1 łyżeczka od herbaty/ dziennie. Tran w kapsułkach przyswaja się o wiele gorzej.

About these ads

Odpowiedzi: 6 to "Co jeść, żeby ładnie wyglądać"

ciekawy artykuł, uzmysławia starą prawdę – „jesteś tym co jesz”

Sprzedaż samochodów

ja stawiam na bakalie http://panorzeszek.pl/produkt/suszone-owoce-bakalie/figi-suszone mają tyle witamin, że nie muszę się martwić o wygląd skóry czy paznokci

[...] zdeterminowane genetycznie i na to nie mamy wpływu. Poprzez właściwą pielęgnację oraz sposób odżywiania możemy  poprawić wygląd włosów, nawet jeśli są  cienkie z [...]

[...] zdeterminowane genetycznie i na to nie mamy wpływu. Poprzez właściwą pielęgnację oraz sposób odżywiania możemy  poprawić wygląd włosów, nawet jeśli są  cienkie z [...]

super wpis. szczególnie zaciekawił mnie tran, a jesień się zbliża… czas na zakup! proszę o więcej takich wpisów :)
pozdrawiam!

Bardzo ciekawy artykuł, muszę bardziej przyjrzeć się swojej diecie. Ja często wspomagam się też odpowiednimi preparatami, ostatnio biorę skrzypolen z biotyną i widzę pierwsze pozytywne efekty.

Dodaj komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s


  • Oczyszczanie cery trądzikowej | Trądzik to duży problem: […] mycia jest ważnym elementem w leczeniu trądziku. Warto używać dobrych, łagodnych  żeli lub płynów micelarnych, nie przeładowanych
  • dermagab: Dzięki odkrywaniu takich substancji, nasza skóra może być jeszcze bardziej chroniona i zapewnić nam zdrowe życie. Ogromną zaletą tej "mikstury
  • flo: Bardzo ciekawy artykuł, muszę bardziej przyjrzeć się swojej diecie. Ja często wspomagam się też odpowiednimi preparatami, ostatnio biorę skrzy
Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

Dołącz do 202 obserwujących.